Kulspel och studenttider

Gick förbi min gamla låg- och mellanstadie skola idag. Det var under lunchrasten och skolgården var full av barn. En del gungade, andra spelade boll, men de allra flesta trängdes i sandlådan. Inte för att bygga sandslott eller sandvägar, utan för att spela kula.
Jag kommer ihåg hur himla kul och spännande det var. Vad stolt man blev när man vann en massa kulor. Jag längtar tillbaka till denna bekymmersfria tid.
Senare på dagen kör jag förbi SSHL, min gamla gymnasieskola. Där har de blivande studenterna tagit på sig sina abiturientmössor.Inser att det i år är 25 år sedan jag tog studenten.
De här två sakerna + att jag ska bli bonusmormor vilken dag som helst nu, får mig att börja fundera:
Är jag vuxen nu? Eller bara gammal?
Känner mig varken vuxen eller gammal, bara upprymd av världens härligaste VÅR KÄNSLOR!
Tills vi hörs igen, Ha det bra!

Kommentarer