Planen!

När vi flyttade in på Gåsvik för 3 år sedan så visste jag inte vad som fanns på tomten. Första gången vi såg den var en regnig dag någon gång i slutet av Februari.
Så kom våren och man hoppades på en massa härliga torparväxter eftersom Gåsvik är ett torp. Det visade sig att det inte fanns mycket blommor alls, en bondpion, väldigt mycket vildväxt syren, stormhatt och visade det sig, en fin Höstaster.
Tråkigt tyckte jag först, sedan insåg jag att jag satt i världens guldsitts, jag kan göra precis som jag vill!
Kopierade upp tomtkartan och började rita, underbart, jag vill självklart ha klart allt på en gång, men när man har en man som är helt ointresserad av trädgårdsarbete så tar allt tid, dock så måste jag tillägga att han är en fena på att klippa gräsmattan.
Den första ritningen på trädgården har jag slarvat bort, men jag har fortfarande planen i huvudet och jag hittade ytterligare en kopia på tomten så nu ska jag rita nytt. Lägger ut en bild när jag ritat klart!

Kommentarer