Bakluckeproblem

Fick inte upp min baklucka i dag när jag skulle ha in hunden där, så hon fick, till hennes stora glädje åka i baksätet. När jag kom till mamma och pappa så försökte pappa och jag fixa till det, men vi fick inte heller upp luckan. Så in och ringa Upplands motor och där sa de att jag inte kunde göra något själv, att de måste kolla på den. Jag bad att få återkomma, för om det var något som man inte kunde ordna själv så vill jag använda Hasse Bilmek, han som sköter allt vad gäller våra bilar.
Helt plötsligt så ropar pappa att han har fixat bakluckan. Grannfrun hade nämligen inte fått upp sin baklucka på sin gamla Folka och åkt till en bilverksdad och där fått höra: Kan du inte sköta om din egen bil? Det är bara att trycka på "lås upp" två gånger!
Så nu har mamma och pappas grannfru sparat x antal kronor åt mig! Det tackar vi för :-)

Kommentarer