En härlig dag...

snart till ända och vilken härlig dag jag har haft!
Att klippa gräsmatta i nästan tre timmar kan tyckas ganska tråkigt, men det var skönt att få röra på sig och samtidigt motionera Whoopi, hon hämtade en pinne som jag hela tiden försökte slänga bort. Efter gräsklippningen så la jag ner säkert 2 timmar i växthuset och 2 timmar på trädgårdslandet, samtidigt som jag fortsatte att motionera Whoopi. I dag så har jag planterat om tomater som jag fått av mamma och sått mer sallad och spenat och att det här skulle ta 4 timmar låter ju inte klokt och jag tror att jag faktiskt har gjort något mer, men kommer helt enkelt inte på vad just nu.
Ja, ja nu vet jag vad jag oxå lagt tid på; framsidesrabatten! Bl a så har jag jag varit ute i dikena alldeles i närheten av vårat hus och grävt upp lite blå Akleja och flyttat till min rabatt. Nu så är det bara att hålla tummarna för att Aklejan tar sig. Jag har oxå fortsatt att gräva på själva rabatten och så har jag flyttat lite Förgätmigej så att det blommar lite över allt.
Som avslutning på den här dagen så måste jag självklart äta något och eftersom jag älskar att laga mat till mig själ, för man kan prova grejor som man aldrig lagat förut, och när jag hittade lövbiff på affären så bestämde jag mig för att woka grönsaker och ha ned strimlad lövbiff i grönsakswoken. Till det gjorde jag tzatziki. Självklart så började det regna 5 minuter efter att jag startat grillen, och som det regnade! Men lagom till wokningen så lugnade regnet ner sig. Maten blev helt klart god, så det ska jag bjuda Calle på.

Kommentarer