Regn i morgon, eller inte?

Jag älskar verkligen vårregn, tanken på alla svampar som poppa upp i höst, mycket tack vare vårregnet, grönsakerna och blommorna som växer så att man nästan kan höra hur de knakar. Det är härligt! ......men i morgon vill jag inte ha något regn, så snälla väder, låt det regna någon annanstans där det behövs mer än här! Gräset är i desperat behov av en klippning och trädgårdsland anläggas, rabatter grävas och grästuvor flyttas.
Nåja, det är uppgifter som vi tar tag i i morgon, i kväll ska vi jaga rådjur (utan skjutvapen). Folk må tycka att rådjur är vackra djur, för mig så kommer de jämnsides med fästingar och sniglar över djur jag inte gillar.
I går och i dag så har de stått ungefär 7 meter ifrån fönstret som jag sitter vid när jag skriver, och ätit utav mina blommor! Och inte nog med att de äter upp mina blommor och grönsaker, de sprider dessutom fästingar på tomten som sen hoppar på våra djur. Det pratas om hur svår de 2 senaste vintrarna varit för rådjuren och att många har svält ihjäl, kan lugnt säga att här ute på ön märker man inget av det. Det går inte en dag utan att jag ser 10-15 st.
Så var det dax att gå ut med hunden och sedan hoppa i säng så att jag orkar med allt arbete i morgon.

Kommentarer