En bild säger mer än tusen ord

Och dessa bilder skriker ut varför rådjur är mer som ohyra och föda än söta djur.

Potatisen

Sockerärtor

Och rådjuren lämnar spår efter sig, så det är absolut inget annat djur som äter upp mina grödor.


När de ätit klart av nyttoväxterna så går de över till framsidan och äter av blommorna.

Min HöstAster kommer nog inte blomma i år

Nästan alla Krasseblommor är uppätna

Dahliablomman har de spottat ut

De som förstår sig på vilt säger ju att de två senaste vintrarna gått hårt åt rådjuren. Det märks verkligen inte på ön. Dagligen så ser jag dem utanför mina fönster och det spelar knappast någon roll hur mycket jag skriker, jagar dem och kastar sten efter dem, de går i väg några meter, vänder sig om och undrar vad det är för knäpp kärring som skriker på dem!
Det allra värsta är, att de verkar veta när rådjursjakten är igång, för då ser man dem aldrig!



Kommentarer