Härlig ledighet

Första dagen på en, förhoppningsvis, 5 dagars ledighet, utan krav och tillsammans med Calle. Vi började dagen med en tur till Täby Centrum. Vi ska på en begravning i morgon och det ska vara ljus klädsel och det har Calle inget av. Ett par linne/bomulls byxor och 3 skjortor i samma material senare och vi kan bege oss hemåt. Men inte utan att hälsa på Linnea, Mika och Morgan först. Mogge växer så han knakar! Det är riktigt härligt att se honom.
Väl hemma så äter vi lunch och bara slappar i någon timme innan vi sätter igång i trädgården, Calle tar hand om gräsklippningen och jag planterar om växterna som jag fick i veckan. Halvvägs igenom gräsklippningen så får vi besök av Mikas pappa Jörgen, på så sätt så får vi en kaffe paus som vi och Jörgen så väl behöver.
Nu är allt som skulle fixas idag klart, vi har ätit en lätt middag och vi dricker en varsin whisky, Calle kollar tv och jag, spinner. Det känns bra, för nu har jag inte alls mycket av merino/silkesullen kvar. Snart så kan jag börja sticka vantar.


När jag var ute och stängde av vattenspridaren så gick jag förbi vår kaprifol, den är inte stor och jag vet inte vad den heter, men den doftar helt underbart.
Är det någon som känner igen den? Tacksam för namn!

Kommentarer