Att vara ledig

Kan många gånger innebära att man inte hinner med allt man har tänkt att man ska hinna med. Jag hade tänkt göra så himla mycket nu under min kort ledighet, Tor- sön. Men icke, inget, förutom att vi var och kollade på Dr Alban i onsdags kväll, utav det som jag planerat att göra har jag gjort.

I går så skulle jag ut i skogen och plocka minst 4 liter blåbär hade jag tänkt, nä inte det heller har jag gjort. Däremot så åkte Bästa Syster och jag till fyren för liten Picnic och solbad. Så mycket bad blev det inte för syster och mig, men Whoopi räddade pinnar ur vattnet.









I dag ska Calle och jag åka in till stan. Lilla Cajsa har öppnat eget så hon ska klippa mig. Hennes "stol" ligger på Östgötagatan 89 och heter Vintage Touch och som man hör på namnet så är hon speciallist på äldre frisyrer, 20-50-tals stuk. Ska bli kul att se vad hon gör med mitt hår, kanske blir det en kort 20-tals bob, vem vet?

I morgon så hoppas jag på bättre väder igen, jag har mycket att fixa med i trädgården, klippa gräs t ex.

Kommentarer