Busseriet tar mig inte bara ut på landet!

 Ibland så får jag köra till Stockholm och det är nog ändå favoritlinjen. Många tycker att den är tråkig p g a alla köer. Först är det köer på E4 och sen så är det rödljus på Sveavägen, men konstigt nog så bekommer det inte mig.










Just de här bilderna är tagna i Juli, så det är inte alls mycket trafik och jag var ett antal minuter tidig till Sergelstorg.


Den linjen som jag tycker sämst om är 560, Upplands Västby stn till Barkarby stn. Fråga mig inte varför jag inte gillar den, för det vet jag inte, jag bara vet att den är tråkig och ännu tråkigare blir det när bussen kokar när man kommer fram och man måste vänta på en ny buss ifrån Märsta. Jag hade i alla fall fina blommor att titta på!














Andra gånger, när jag kör i Märsta, då får jag ofta köra till Arlanda. Det är alltid lika kul. Ofta turister, både Svenska och utländska, som ska hem och man får hjälpa dem med en det ena och en det andra. Om man har paus vid SAS hangaren så kan man alltid drömma sig tillbaka till tiden då jag arbetade på SAS Service Partner/ Gate Gourmet.


Kommentarer