Innan Råodjuren tar den!

I går, när Calle och jag kom tillbaka ifrån vår skogspromenad, så såg jag att en Dahlia blommade. In och hämta kameran, viktigt att fota innan Råodjuren dyker upp och snor skönheten!


Det är en, av tre, utav Dahliorna som jag drog upp i från frön. Jag är så glad, både över färgen på blomman och att jag får se den blomma, för med de grannar jag har i skogen så vet man aldrig. Det är en till av fröDahliorna som har en knopp, jag håller tummarna för att Rådjuret inte ska hitta den!
Eventuellt så kommer jag också få se en sommarAster blomma. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att det är Vallmon som har gjort att just den här Astern har klarat sig ifrån att bli uppäten!


Man kan lugnt säga att de andra Astrarna inte haft samma tur!


Krassen har jag, tror jag, tidigare nämnt som en riktig gosak för Råodjuren, men även Veronican har fått offra sig för Rådjurens hunger, eller är det bara så att de är sura på Calle och mig för att vi inte, som de förra ägarna gjorde, matar dem, som de äter upp mina blommor?

Aväten Krasse
Låg, väldigt låg Veronica











Så här fin var Veronican förra året! Och kolla alla fjärilar! Tror inte jag sett en enda utav dessa små, blå fjärilar i år!

Kommentarer