Och ute så regnar det

Härligt, både tomten och svampen mår gott utav det! Ute så strilar det ner nu, i natt så öste det ner. Blir inte så mycket trädgårdsarbete, lägger krutet på att få det fint och rent inne. Om det inte regnar i morgon så ska jag skörda vitlök. Vi grävde upp en tidigare i dag och den såg jättefin ut. Härligt, jag blir glad för allt jag kan skörda, allt som inte Råodjuren äter upp för mig! (Fast i går så såg vi världens sötaste små rådjurskid springa efter inte lika söta Rådjursmamman, det var tur att de gick in på grannens tomt så att jag slapp jaga bort dem!)

I måndags så var jag och besökte min mosters växthus, hon hade Auberginer i kruka, de var fina och såg så goda ut att jag på stående fot bestämde mig för att odla det nästa år, så trots att det är långt kvar på årets odlingssäsong så har jag nu börjat längta till nästa år!

Kommentarer