Turne på fastlandet

Egentligen så skulle vi ha ätit middag med svärfar + fru på någon mysig restaurang i stan i dag, men de fick gäster ifrån Skåne, så det ställdes in, men min klippning hos Cajsa ställde vi inte in.
Calle och jag passade på att åka in till stan och uträtta ärenden som annars aldrig blir av. Vi hade en bonuscheck hos Aldewalds på nästan 1600:- så vi var helt säkra på att det skulle räcka till två bra sommar sovsäckar.....tji fick vi. De gick lös på 1300:- styck så nu måste vi ut och vandra!

När vi var klara där letade vi oss fram till Östgötagatan 89, inte så svårt egentligen, men med alla vägarbeten så hamnade vi vid Gullmarsplan! I och för sig inga problem att vända där och köra Skanstullsbron tillbaka!

Eftersom Cajsa inte börjat ännu och hade en kund före mig så gick vi och åt på en pizzeria, sallad med parmaskinka och mozzarella. Värdens minsta sallad för 75 kr. Det märks att man inte varit ute i stan på bra länge, när jag åt sallad sist i stan så kostade det 55 kr och var så pass mycket att man åtminstone blev mätt!

Cajsa hyr en stol på ett ställe som heter " Salong som du vill", den har funnits där i nästan 60 år. Nu är det fjärde finskan som driver den och hon har haft den i sju år. Jag är bombis på att det kommer att gå bra för Cajsa och hennes "Vintage touch"

Jag visste att det inte skulle bli någon 20-tals bob. Jag har alldeles för ont om tid att hålla på och styla frisyr på morgonen innan arbetet. Cajsa bara snyggade till den frisyren som jag har nu och så stylade hon mig i så här fina 70-tals lockar!


Jag känner mig som Farrah Fawcett i mina härliga 70-talslockar. Vad synd att lockarna är borta i morgon!

Efter klippningen så hade vi ett ärende i Kista, och självklart så blev det en omväg dit p g a vägarbeten. När vi var klara i Kista så passade vi på att åka förbi Calles jobb i Silverdal.

Nu är vi äntligen hemma och jag ska ut och kolla in trädgården.

Kommentarer