I kväll Uppsala, fast först trädgården

I kväll så åker vi till Uppsala och hälsar på Calles mycket goda vän Dicken och hans fru Emmy, men först så har jag tagit hand om det dagliga trädgårdsbestyret och medan jag arbetar i trädgården så har jag i vanlig ordning ett gäng djur omkring mig.

Mr Spock dyker upp överallt! 
Sen så vill han gärna vara med vid fotografering i marknivå

Whoopi vill att jag ska kasta pinne. Inte mycket till pinne, men man vet aldrig!
Äntligen, efter sju sorger och tio bedrövelser så har min Squash börjat växa. Det tråkiga är att ingen "vanlig" Squash, den gröna, har överlevt, så i år blir det ljust gröna, klotrunda Squashisar!


Squashblommorna lyser härligt gula och då dyker rapsflugorna upp

Rund Squash


Kommentarer

  1. Men så nice....rund squash!
    Du får gärna komma över i dag eller i morgon och köpa cerat....
    Jag tror du vet vart jag bor...
    Annars hör du av dig i min blogg...
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar