Just nu så handlar mycket om Mr Spock. Han har ont, haltar mycket när han rör på sig, vilket han gör väldigt lite.
När jag kom hem ifrån jobbet i dag så gick jag till växthuset för att vattna och skörda gurkor. Mr Spock låg i fåtöljen. Han verkade tycka att det var trevligt med sällskap och ville inte att man skulle sluta klia honom bakom vänster öra. Kanske inte så konstigt när man har ont i vänster bakben, liksom "kliamigbakomvänsterörabenet". När jag gick upp till huset för att hämta lite mat åt Spock så hoppade han ner ifrån fåtöljen, han haltar så mycket att det gör ont i mig, jag sa åt honom att stanna, men det fattade inte han så han mötte mig vid vattentunnan, men han var nog glad att slippa gå hela vägen till huset, för när han ätit klart gick han raka vägen tillbaka till fåtöljen i växthuset.

Äntligen mätt

Det syns inte, men han haltar väldigt mycket

Medan jag var i växthuset så kunde jag konstatera att vi, nästa helg, säkert kan äta fler än en mogen tomat! Och till tomaterna så blir det självklart gurka, 5 till skördade! Kanske så provar vi Auberginen också.

Småtomaterna börjar ta färg och Auberginen är riktigt stor

Kan ni se att flera tomater har börjat få färg?

Kommentarer