Skörd och pyssel

Har varit ute i trädgården och skördat. I trädgårdslandet är det bara purjolök och rädisor som går att skörda. När jag skördar purjolöken så här års, så klipper/skär jag av den så att den hinner växa till sig igen så att jag kan skörda två gånger på samma. Om jag har tur så kan jag skörda årets första squash i morgon. Håller tummarna för att inga sniglar ska hitta fram till den.


Jag skördade två stycken gurkor i dag, den största tangerade den regerande Gåsviksmästarens vikt på 489g, den andra var inte långt efter med 449g, men jag sparade de största till i morgon. Om inte de når över 500g strecket, så vet jag inte hur man någonsin ska nå dit.


Jag var ju lite orolig för hur fanken vi skulle lyckas äta 8 burkar rom i helgen. Vi har löst det genom att först hitta en burk och sedan köpa 3 burkar till. I dag äter vi ägg och romröra till lunch. I kväll så äter vi kräftor med romröra. Har aldrig provat det, men jag tror att det blir jättebra i hop! I morgon äter vi ägg och romröra till lunch. Kanske låter tjatigt, men jag gillar ägg och romröra.
De återstående 4 burkarna, ja de får komma när de kommer. Om det är någon som har Abba burkar liggande hemma och vill bli av med dem, så tar jag tacksamt emot!


Lunchen är fixad och två lyktor är klara och hänger i takkronan, nu ska jag också äta lunchen!





Kommentarer

  1. Men vad duktig du är!! Vilken fin ljuskrona!! Jag har länge haft planer på att göra en av rostig taggtråd, som en kristallkrona fast med taggtråd :)
    Purjo, då kanske det blir Vichyssoise :) det är gott!
    http://www.tasteline.com/Recept/vichyssoise

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Rostig taggtrård låter som ett spännande projekt!
    Vet inte vad Vichyssoie är för något men ska kolla länken!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar