Skördandet fortsätter

Har varit i växthuset och pysslat lite, förutom vattnat, så har jag satt upp lite fler lyktor och självklart skördat. I dag så blev det nio stycken gurkor, inte lika tunga som de jag skördade i går, men ändå, 2100g. Totalt är det nog närmare 15kg gurka som skördats. Så även om den svenska gurkan inte kostar mer än 9 kr kilot, så har jag gått med vinst om man bortser ifrån jorden som jag släpat in i växthuset.
Jag köpte en påse med frön, den kostade 39 kr och sedan, när jag trodde att inga utav gurkplantorna skulle överleva, så köpte jag en planta för 39 kr. Om jag fortsätter att skörda i takten som jag har hållit här på slutet, så har nog jorden också betalt sig snart!
Jag har ju inte bara skördat gurka, det blev även en hel del chili och inte allt för mycket tomat. Jag fattar inte varför min tomat är så trög. Förra året var den också trög, så något gör jag fel, vet bara inte vad.



Med Chilin gjorde jag en Ristras och hängde upp den tillsammans med vitlöken på rörspisen. Jag gjorde den enkla varianten att ta nål och tråd och sy upp den, tyckte att det lätt lite som överkurs att först binda ihop dem 3 och tre för att sedan knyta ihop dem längst ett snöre.

Kommentarer