Söndag, veckans vilodag

Efter en härlig, men sen frukost ihop med Calle och Bästa Syster så gick jag ned till växthuset för att städa ur det sista ifrån vårt växthusmys. Jag flyttade ut bordet för att göra bättre plats när man vattnar där inne.
När jag höll på att lyfta ut bordet så insåg jag att jag måste göra något åt min obefintliga dörr till växthuset. Jag har bara ett plastskynke som ofta är i vägen när man gör saker, som att fylla på med jord eller bära in och ut möbler. I vintras så var det inte heller speciellt praktiskt när det var mycket snö.
Eftersom vi har börjat planera det nya växthuset så känns det inte som att en riktig dörr är nödvändig, så jag kom på en idé för att få skynket att ligga stadigt och bli lite "tätare".
Och här hade jag tänkt att visa en bild på växthuset och det gamla "dörrskynket", men trots alla kort jag tagit utanför och i växthuset så har jag aldrig fått med det! Så det blir helt enkelt ingen förebild.

När jag var klar med det nya och på väg ner med kameran för att fotografera så träffade jag på dessa;

Get + 2 kid
Ofta så har det varit 2 getter och kid, undrar var den andra geten tagit vägen? Hoppas att hon inte är påkörd, för hur mycket jag än ogillar rådjur, så tycker jag inte att de ska köras på, nä de ska skjutas och läggas på tallriken.

Och här kommer efterbilderna på växthuset!













Jag skruvade fast en regel på taket som jag kan lägga regeln som är fastsatt i nederkant på plastskynket, bakom. När jag rullar ihop plastskynket och lägger upp det på taket så syns fiberduken som jag häftat fast på insidan. För att fiberduken inte ska fladdra för mycket så har jag häftat fast ett avkap ifrån en regel längst ned på fiberduken. När jag arbetar i växthuset så reser jag bara upp avkapet och lutar det mot regeln.














Whoopi har haft en väldans tråkig dag i dag, för jag har vägrat att kasta pinne åt henne. Hon har gjort illa sig i en trampdyna och i dag så blödde hon väldigt. Ligga i fåtölj är inte hennes idé om vad kul är!


I dag så har jag bara skördat en endaste tomat. Inga gurkor, men de är ett helt gäng på gång.
Mina paprika frön fick jag i jorden sent, men inte senare än Chilin, och först nu har det börjat komma frukt på dem. Om värmen får hålla i sig så kan jag nog skörda paprika om en månad eller så! Vad tror ni?


Jag tycker att jag varit duktig med att binda upp tomater, men i dag upptäckte jag att så inte var fallet. Det var faktiskt ganska svårt att reda ut virr-varret av vildvuxen tomat, men nu ser det ganska bra ut.




Kommentarer