Ungefär så här såg min helg ut

Calle och jag satsade på rom den här kvällen. Mycke rom och ägg blev det, men även kräftor och romröra och korv med romröra. Kräftorna var turkiska och stora, det var bara den här klon som var allt annat än stor.



Jag har pysslat med en takkrona till växthuset. I går så blev den klar och jag proveldade den i brasrummet.


Vi åkte till Rosersberg i dag. Calle provkörde en KTM EXC 350. Det var egentligen meningen att vi skulle hinna förbi Märsta för en till provkörning, men vi hann aldrig med den.



Precis som jag hoppades på så skulle vi få ett Gåsvik rekord under helgen och denna gurka slog det gamla med god marginal. Det gamla löd 489g och det nya är på 663g. Jag skördade också en till, den nådde också över 600g.


Jag har haft fina buketter med solrosor, men nu börjar de vissna och jag tar reda på de vissnade blommorna för att försöka ta frö ifrån dem. Tycker att de är vackra fast de tappat alla gula blad!


Takkronan på plats i växthuset, tyvärr så ville inte mörkret infinna sig snabbt nog. Jag har hängt den över en stav som inte sitter fast, ganska praktiskt då takkronan, om staven suttit fast, hade hängt ganska mycket i vägen när man arbetar där inne.


Purjolök i mörkret. Snyggt!


My myser med oss varje kväll framför tv'n.





Kommentarer

Skicka en kommentar