Höstskörd



Hösten är verkligen här nu, inte ens jag kan förneka det längre och ändå så går jag ut i mitt växthus och skördar 2,8 kg gurka! I dag så tog jag de flesta normalstora gurkorna för jag tänker inte låta sniglarna äta upp allt gurkskal!
Det är inte längre några Gåsviksmästare som skördas, de väger mellan 300-450g styck, och konstigt nog så har formen åter igen börjat ändra på sig, till att åter igen inte vara EU-vänliga. Jag tror att det kan ha med att de får mycket mindre vatten just nu, men vad vet väl jag?









Tomaterna mognar i sakta mak, inget mig emot så länge vi har så vi slipper handla. Whoopi fick i dag lov att äta tomater ur plantorna som är i kruka. Gissa om hon blev glad! När Whoopi var några år yngre så upptäckte mamma och pappa att det låg en massa gröna tomater på tomten, efter ytterligare ett tag så upptäckte de vem det var som plockade och slängde omkring med de gröna tomaterna, Whoopi! Hon har alltid gillat tomater, men dessa var ju gröna och de är ju inte riktigt så goda som hon hoppats på! Med tiden så har hon lärt sig att bara plocka röda tomater, men hemma har hon aldrig vågat!


När Whoopi och jag arbetade i växthuset så fick vi sällskap, först så kom Mr Spock, honom behöver man inte släppa in, han frågar aldrig, han kliver bara på! Sen kom Lilla My. Först så satt hon utanför mitt "skynke", när jag skulle lyfta på det för att släppa in henne så blev hon rädd och sprang i väg, men ett tag senare så lyfte jag upp "skynket" och ropade och då kom hon. Det är så mysigt med katter som gillar att vara där man är!

Kommentarer

  1. Oj, vad mycket det växer, du skördar ju massor! :) Kul! Kram Lisa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar