Sollentuna tur och retur

I förmiddags så pep Calle, Whoopi och jag till Sollentuna för att hjälpa svärföräldrarna med en yttervägg. De hade lite rutten panel som vi bytte åt dem. Vädret toppen och lunchen som de bjöd på var god. Så jobbet gick snabbt. Självklart så glömde jag både kamera och mobiltelefon, så det blev inga bilder att visa därifrån.
Med mig därifrån fick jag lite vindy, vindpapp. Så nu har jag satt upp det i växthuset mot Norr. Jag tror faktiskt att det kommer att kunna göra så att jag kan börja odla lite tidigare nästa år.


Medan jag höll på att pyssla i växthuset så zippade jag på en god whisky, tyckte att jag var värd det efter arbetet hos svärföräldrarna.


I vanlig ordning, när jag pysslar i växthuset, så hade jag inte sällskap av Calle, han var inne och vilade, för om jag har arbetat hårt i dag, så arbetade Calle tio gånger så hårt. Istället så var det, också ganska så vanligt, Whoopi, Mr Spock och Ronja som var mitt sällskap. Inget fel i det, men de är ju så himla tysta, det är jag som får stå för allt prat!



I morgon så fortsätter jag att pyssla om växthuset. Jag har ett gäng revor i plasten som ska lagas.


Kommentarer