Trädgård och skog

Efter morgonturen till skogs, så var det trädgårdens tur för min omsorg. Jordgubbarna och persiljan som jag fått med mig ifrån Märsta åkte i jorden, lika så vitlöken. Nu har jag 3 fina rader med vitlök, stenarna, som jag skrivit vitlökssort på, märker ut var en ny sort tar vid.


Växthuset togs också om hand på bästa vis. Gurkor, tomater och chilin vattnades och dåliga/ivägen blad plockades bort. Börjar bli sugen att vinterstäda växthuset, men man kan ju inte bara slita bort gurkplantorna och tomaterna när det är fullt med frukt på gång!
Skeppskatten, Lilla My var med hela tiden som jag var vid köksträdgården och arbetade. Spock såg vi inte till.



Efter trädgårdsarbetet gick jag in för att försöka vara en god husmor. Svampen skulle rensas och tvätten tvättas. Maskiner plockas ur och i. Skyndade mig så mycket jag bara kunde och sen så smet Whoopi och jag ut på tur nr två! Trattisarna hade växt till sig rejält mot hur de var förra helgen. Där vi hittade Gulingar i lördags hittade jag bara två ytte pytte små kantareller, men nästan hemma, hittade vi en fin och ståtlig familj, det var både syskon och kusiner där!

Kommentarer