Ännu en helg till ända

Och den här helgen har varit precis så lugn och skön som man bara kan drömma om. Innehållet har heller inte alls varit helt fel.
Lite shopping och sedan ett snabbt besök hos Linnea, Mika och Morgan, sen bara vi själva. Svamp har plockats, men inte alls några mängder, bara så att vi hade lagom till dagens lunch, dahlior har frostsäkrats, dvs jag har sett till att oavsett kyla i vinter så kommer de att ha det lagom varmt. Pinnar, självklart så har det kastats pinnar, det görs det varje helg, hundar som Whoopi kräver det! vardagsrummet blev färdigstädat i fredags, så nu har vi hunnit stöka till det igen! Första julpyntet åkte upp i dag, det blev stjärnan i köket, lite konstigt, med tanke på att vi aldrig före i år, har plockat ned den över huvudtaget.
Nästa helg så åker Adventsljusstaken fram, inget konstigt med det, det är ju första advent nästa helg. Man fattar inte var tiden har tagit vägen, det känns ju som att det var sommar nyss!
Har också hunnit spinna en hel del. Första spolen är full och jag har fortfarande ull kvar i korgen.


Om man prompt ska hitta något negativt med den här helgen, så skulle det vara att jag inte har plockat upp kameran en ända gång! När jag hade plockat kantarellerna i lördags så var det dags att åka, så då fick mobilkameran duga!
Kvar på den här helgen är i stort sett bara att bära ut mina grejor, som jag behöver nästa vecka, till bilen.
I morgon är det måndag och jag arbetar ett delat pass. På tisdag är det också delat pass som gäller, inte så kul, men efter jobbet så är det kurs! Och den här gången så är det Calle som står för fikat, så vi har bakat kladdkaka i dag!
Vi hörs!

Kommentarer