Home alone

Packade aldrig upp datorn när jag kom hem igår och det kan man lugnt kalla ovanligt. Det är normalt det första jag gör, om jag inte handlat på vägen hem, plocka upp datorn och kolla nyhetssidorna. Det kan ju ha hänt något på den dryga timme det tagit för mig att åka hem!

I alla fall så hade jag en helt underbart lugn kväll igår. Så där lugn som man bara kan ha när man är själv. Calle är på sitt årliga sikfiske och det är ett helt år sedan jag var själv hemma sist och då var jag inte ens själv, för då hade jag Bästa Syster här. Den här helgen ska jag vara helt själv! Så skönt!

Nu ska jag inte bara ta det lugnt, jag ska ju städa mitt svarta hål, just det, min klädkammare/syrum. På slutet har det nästan inte gått att komma in i rummet.


När vi gjorde i ordning rummet så blev det ingen riktig ordning, jag liksom bara lassade in allt, utan att hitta rätt plats för grejorna, det är det jag ska göra i dag. Hitta rätt plats. Min man tycker att man ska slänga grejor, jag tycker att bara man hittar en plats åt dem där de alltid ska ligga, då är de ok att spara. Allt man inte hittar en självklar plats till slänger man.

Om jag bara var inne och städade i dag så skulle Whoopi bli galen, så det blir även en tur till skogen, vem vet, det kanske finns en eller annan kantarell, trattis eller trumpetare kvar därute!

Kommentarer