Så var man då äntligen i gång

Den andra Oktober i år så skrev jag att jag trodde det skulle gå två veckor innan jag satt igång och spinna igen! Ha! Det tog hela Oktober och en bra bit in i November innan jag kom igång!

Fast vem vill sitta i ett väldigt stökigt rum och spinna? Inte jag och innan den här helgen så gick det ju knappast att hitta spinnrocken, och det där med att lägga ned trädgårdsarbetet för säsongen tog ju också lite längre tid än vad jag tänkt, men just nu så känns det som om trädgården är ett avklarat kapitel för det här året (om man bortser för eventuell snöskottning som jag hoppas blir aktuellt snart).

Nu är jag i alla fall igång och ska spinna ett tretrådigt garn i "gratisull", den jag fått. Jag kommer att spinna mest i den vita nyansen och spinna ungefär en tredjedel av det jag lyckas göra i vitt, i grått och brunt. Sen ska jag bannemig sticka en tröja!


När Ulla lärde mig spinna ull, så berättade hon att när man väl lärt sig att spinna tunt, så var det näst intill omöjligt att spinna tjockt igen. Jag trodde henne inte då, men nu vet jag att hon hade rätt, jag önskar att jag kunde spinna lite tjockare, lite jämnare över garnet.


Ojämnheten är inget problem i sig, det ger bara liv åt plagget, problemet ligger i att det tunna är på tok för tunt och lika så det "tjocka" är för tunt!

I morgon är en ny vecka, med nya utmaningar. Tyvärr så är det ingen kurs på tisdag, får hålla ut ytterligare en vecka innan nästa tillfälle att lära mig om Bin. Däremot så får jag redan på tisdag träffa Svärmor, Rolf och gammelgubben Gorm.

Kommentarer