Frön

Jag har börjat skriva en lista på vad jag måste beställa för frön till kommande odlingssäsong. Det kommer inte bli så många sorter, då jag har samlat in ganska mycket och många sorters frön.
Har, efter att mamma köpt en dyr sort squash, bestämt mig för att bara köpa det billigaste utav allt.
Detta p g a främst 2 saker: Den dyra squashen växte dåligt, inte bara hos mig, utan även hos mamma och det lilla som kom var inte speciellt gott. Dyrt är inte alltid bäst! (men ganska ofta!)
I vanlig ordning så räknar jag med att få tomatplantor av mamma. Gurka kommer jag att köpa samma sort som året som var, kål får jag lov att beställa nya frön och purjolök måste jag nog kolla om mina frön gror. Gör de det, så finns det ingen anledning att handla nytt. Den Chilin jag vill ha, har jag frön till, förutom Piri-Piri. Faktiskt en av de mest användbara chili sorter enligt mitt tycke och det dummaste utav allt var att jag inte hittade Piri-Piri frön i den katalog som jag tänkt att beställa ur. Får se hur det blir med den saken, får kanske lov att välja en annan fröfirma, för att hålla på och små hatta lite här och lite där, blir med frakt ganska dyrt.


Längtar efter den här synen, men, det var kanske bara nybörjar tur. Inget som säger att det kommer att gå så här bra nästa år. (Men hoppas gör jag!)

Kommentarer