Uppe före tuppen

Ja, det är ju bara lördag och ledig dag, så varför ska man då ligga kvar i sängen och mysa när man kan gå upp och mysa? Nä, jag är verkligen inge bra på att sova på morgnarna, men på kvällarna, då är jag en fena på att sova och det gör mig egentligen inte så mycket, det är bara vid festligare tillfällen som det är tråkigt. Jag somnar ofta mitt i festen! Spelar ingen roll hur högljutt det är, somnar vid 22-23 tiden, men sen kan jag vakna två timmar senare och festa vidare, då det är dags för alla andra att gå och lägga sig.

I dag så blir det Julklappsshopping. Nästa helg så blir det Julfirande med Linnea, Mika och Morgan, så det är liksom enda chansen, om jag ska få vara med. Vi kommer "hänga på låset" när Täby Centrum öppnar, kanske så slipper vi den värsta trängseln.

Men det är inte bara Julklappsshopping på dagens agenda. Vi ska förbi Vallentuna och spana in tre trågkupor! Calle är helsåld på tråkkupor, själv är jag mer intresserad av staplingsbara kupor. Men det funkar att börja med. Efter Bibesöket åker vi till Märsta för att fira Bästa Syster. Hon fyller egentligen år i morgon, men det passar bättre att vara ute och fara när det ska vara skitväder. I morgon så ska det tydligen inte regna mer, då kan man vara hemma och arbeta lite utomhus istället.

Kommentarer