Ca 3 veckors väntan

I dag så hade jag tagit ledigt ifrån jobbet eftersom jag hade en tid för mammografi. Jag åkte in tidigt, för sist så fick jag komma in nästan på en gång. I dag var det många fler där än sist, men 50 minuter före utsatt tid så fick jag komma in! Och när man är klar, ja då är det bara att vänta i ca 3 veckor på svar.

Efter röntgen åkte jag till Täby för att hämta upp Whoopi på Calles arbetsplats och vidare till Willys. Man kan säga så här; nu har vi en tillräckligt stor plåtburk att använda när vi ska stöpa ljus, men, vi har också olivolja ifrån Spanien som kommer att räcka i säkert 2 1/2 år!


När man ändå far genom Åkersberga och inte har något speciellt för sig så är man ju helt klart dum om man inte passar på att hälsa på Bergas goaste invånare, Linnea, Morgan och Olle the dog!
Eftersom jag passerade Berga när det var dags för Morgan att sova, så föreslog jag att vi skulle gå en liten promenad, det brukar vara ett bra sett att få hundar att lära sig att umgås med varandra. Bra idé, det största problemet med idén var att Olle inte gillar att gå och så är han väldigt frusen utav sig!


Men det är ju inte så värst farligt, för så ung Olle nu är, så har han redan lärt sig att man kan åka snålskjuts med Morgan.

När vi kom tillbaka hem till Linnea och gänget så var Morgan så där härligt glad som bara Morgan kan. Han ålade fram på golvet och rumsterade med sina leksaker och sin Mumintallrik som farmor och farfar var smarta nog att köpa i Melamin, inte som Calle och jag som köpte porslin åt den lilla galningen!
Olle och Morgan kommer bra överens, fast ibland så tycker Morgan att Olle är lite i det jobbigaste laget och då puttar han helt sonika bort Olle!





Vet inte om det var promenaden som gjorde det, men det gick ganska mycket bättre med Olle och Whoopi den här gången än den förra! Får de bara träffas tillräckligt ofta så ska nog allt gå bra!

Kommentarer