Ett himla skitväder och träning

I morse när jag vaknade så konstaterade jag att det var +2°c ute, när jag gick ut för att hämta in tidningen så visade det sig att det var +2°c, snö på backen och bilen och regn. Jävla skitväder rent ut sagt!
Innan jag kom till arbetet så spöregnade det och efter en tur på 582 och en på 580 så var det barmark.
Personligen så är jag en sådan person som föredrar snö och kyla, framför temperaturer strax runt nollpunkten. Det är lättare att klä sig för kyla än för regn och så vet man aldrig riktigt säkert hur väglaget är, när temperaturen fluktuerar runt noll, det kan slå om på mindre än minuter. En annan sak som är härligt med snö och kyla är att allt blir så mycket ljusare och "renare" och man kan åka skidor. Så, summan av kardemumman; JAG ÄR LESS PÅ VÄDRET, JAG VILL HA VINTER! NUU!
I bland så känner man sig ganska ensam om att vilja ha en riktig vinter, men Sverige är faktiskt ett land som ligger i den klimatzonen som borde kunna presentera schyssta vintrar och om man inte gillar vinter, ja, då tycker jag att man skulle fundera på dubbelt boende, somrarna i Sverige och vintrarna i något annat, varmare land!

Snö och slask
Efter arbetet i dag så gjorde jag mig i ordning för en tur i "roddbåten". Hittills så har jag experimenterat lite med inställningarna så har jag kommit fram till att högt motstånd, gör att jag glider bra, med andra ord kommer mycket längre per roddtag, men att det samtidigt är tyngre, höjer min puls mer och tröttar ut mig ordentligt.
I dag så blev det drygt 3000m och över 100 situps, och allt på kortare tid än de 2000m jag rodde i måndags. Jag känner till och med att den här träningen kan ge mig träningsverk.
I morgon så blir det träning på Friskis och Svettis i Åkersberga!

Kommentarer

  1. superbra jobbat med träningen :-) Jag vill också ha vinter nu... men den får skynda sej på att komma för snart är det för sent!

    SvaraRadera
  2. Tack för de uppmuntrande hejaropen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar