IKEA tur och retur

Min syster har länge talat om att köpa bokhyllor till vardagsrummet och så har hon kommit på idéen om att tapetsera om kökssoffan och stolarna. Vad passar då bättre än att åka till IKEA och handla? Det stora problemet har varit att hitta en tid som passat bägge två och i dag så hade vi bägge några timmar över!
Till stolar och soffa hade hon hittat ett tyg som heter Rosmarie. Grå botten men grå-vita rosor på, passar bra till tapeten som sitter på väggen i köket.



Bokhyllorna till vardagsrummet är Billy i Ekfaner. De kommer att passa bra in med resten av möblerna!





Det är vardagar i Januari som man ska åka till IKEA om man vill ha lugn och ro! Ingen trängsel alls! 
Allt som återstår nu, nu när bokhyllorna är uppburna är att montera dem och att klä om möblerna. Jag måste hem och leta rätt på lite verktyg och bomullsvad, sen är det bara att skrida till verket!


(Jag fattar inte varför mitt typsnitt har bestämt sig för att ändra sig, det ser likadant ut som den övre texten när jag skriver, men inte när jag förhandsgranskar!?) 

Kommentarer