När det blåser mycket går det åt mer ved

Vi bor i ett gammalt hus. Förra vintern som var väldigt kall, gick det inte åt så mycket ved som det gör i år! Trots att vi knappast har haft något man kan kalla vinter går veden åt i ett rysande tempo. Dels så arbetar vi så att vi inte hinner elda på morgonen, det gör att huset hinner kylas ned ganska ordentligt under dagen så det måste bli en, kanske till och med två stora brasor på kvällen.Sen så så är ju inte vårt hus världens tätaste, så när det blåser, ja då blåser vår värme rakt ut genom våra tunna väggar och dåliga fönster!

Så här vill jag att vintern ska se ut

Tänk att man alltid ska vänta med allt till i sista stund! I och för sig så är jag ingen tids optimist. Jag är alltid minst tio minuter tidig till färjan och de gånger jag ska till jobbet är jag minst 15 minuter tidig. Men när det kommer till att göra saker hemma, ja då är det alltid sista  stund. Jag lånade hem mammas krukmojäng och sitter nu och gör krukor så att svetten lackar. Jag har hittills gjort 50 stycken och tänker att 60 stycken kommer jag ganska långt på, så tio till i kväll, sen är jag klar för helgen och kan ta med mig mojängen tillbaka till mamma i morgon.

Kommentarer