Rekord

Nog för att jag åker in till stan ibland i jobbet, men då åker jag Norrtull-Sveaplan-Sergelstorg, stannar aldrig och kliver ur, kör bara samma väg tillbaka.
Den här veckan har jag varit i stan två gånger! I fredags kväll åkte jag till stan för att hämta hem Calle som varit ute med grabbarna på jobbet. Då klev jag inte heller ur bilen, men jag tog mig hela vägen till Södermalm. Närmare bestämt Östgötagatan.


I dag så har vi varit i samma krokar. Vi har varit hos Cajsa och hjälpt henne med hennes företagspapper. Cajsa bor i andra hand och har snart bott på Skånegatan i ett år och det här var första gången vi var hemma hos henne. Just nu har hon en liten, men väldigt funktionell och mysig 1:a, tyvärr så måste hon snart lämna den. Vad man önskar att man hade pengar så man kunde hjälpa henne att köpa en egen lägenhet! Ja, ja, vi tippar vidare och håller tummarna för en vinst stor nog att kunna hjälpa barnen ekonomiskt.

FöretagsEkonomi kräva stora, rena golv

Jag gillar att fotografera medan jag åker bil. När man är i stan så är det bra att sitta bredvid, för trots att det är söndag och trafiken inte så påträngande som den är en vardag, så har man en hel del medtrafikanter att ta hänsyn till. Så, Calle körde och jag fotade.



Det som syns på nästa bild är Sveriges dyraste bygge! Nya Karolinska sjukhuset, 13 svindlande miljarder ska det kosta. Jag tror aldrig att jag tidigare sett ett bygge med sju byggkranar. (Bara 6 syns, men det är sju, jag lovar.)

Kommentarer

  1. Hej och jättetack för fina kommentaren hos mig. Jag blev så glad! Suck ja, om resurserna inte vore ändliga... det finns så mycket jag också vill erbjuda mina barn...
    Vi tippar väl vidare, då?
    Bloggkram!

    SvaraRadera
  2. Håller med om både tipsvinsten och fotograferingen :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar