Bakslag

Så var det här! Det absolut tråkigaste som finns, vårbakslaget. Alltså, man tror att nu är det vår, ingen mer snö, gatorna har börjats sopas rena ifrån grus. Då kommer det, Skitvädret med ett riktigt stort S.
På motorvägen, på väg ifrån stan så krängde bussen som bara den. Åtminstone en vägskylt hade blåst ner. Jag passerade en lätt lastbil där skåpet blåst av. En stackars mamma som drog en barnvagn på gångvägen, det såg allt annat än kul ut.

När jag kom hem till mamma och pappa blev jag glatt överraskad för de hade redan gått förmiddagspromenaden med Whoopi! Glatt överraskad för att jag slapp gå ut med Whoopi i det hemska vädret.


När det ser ut så här utanför fönstret, då är det skönt att ha något att pyssla med. Så i dag spinner jag. Jag håller fortfarande på med det f-b shetlandsullen. Men det går framåt, nu är det ungefär bara hälften kvar.

Jag har tagit med mig några plantor till Märsta för att ge till en väldigt bra vän. De får stå tillsammans med mammas plantor uppe i hallen tills jag hinner hälsa på min vän.

Kommentarer

Skicka en kommentar