Delat pass

Delat pass är i bland väldigt tråkigt.Och i bland bara helt fantastiskt, som i dag! Solen både skiner och värmer och jag har en kompis att hälsa på! En kompis med en hund som, precis som Whoopi, behöver komma ut på en skogspromenad.

I skogen hittar vi ett mycket fint torp, ett sådant torp som man önskar sig själv för dagar man vill vara ifred.
Vi tittar på Flygtornet på Arlanda och det nya hotellet som växer fram.



 Whoopi verkar vara nyfiken på torpet, Stilton som är med på promenaden, han har bara bråttom, vart vet jag inte, troligtvis inte han heller. Han rör på sig hela tiden, så någon bild på honom blev det inte.


Från en glänta i skogen ser vi hästarna, de ligger och vilar sig. Inte direkt det man själv känner för när man ser hur hagen ser ut efter vintern.

När vi kommer tillbaka går jag ut i hagen för att samla på mig lite hästskit. Perfekt att blanda i årets kompost när jag flyttar den till den andra behållaren. Hästarna är nyfikna och undrar nog varför jag inte har mat i IKEA kassen. Atli vill hjälpa till och försöker vid ett tillfälle att ta över spaden.


Sigrid, min kompis gamla hund, som också är tikilsk, precis som Whoopi, fick inte följa med på prommisen, så därför kan man visa sitt missnöje med neddragna mungipor och ligga och tjura i soffan!


Jag hittade min nya Pelargon! Den här tycker jag var jättefin och en vacker dag så snor jag en stickling ifrån den!


Nu börjar det bli dags att göra sig i ordning för andra delen av arbetsdagen!

Kommentarer

Skicka en kommentar