I helgen som var så hade jag ju besök av Käraste Syster  (och för visso enda syster) och fick då ett litet kryddsätt ifrån IKEA. Självklart så var jag inte sen att så kryddorna, Basilika och Koriander kommer jag ihåg, vad det sista var minns jag inte. I onsdags när jag kollade till allt och gav dem påfyllning av vatten hade inget hänt. I dag när jag skulle vattna, så såg jag att det börjat puppa upp lite grönt i en av krukorna.


Jag tror bestämt att det är Basilikan som kommit igång så bra. Kul, med tanke på att jag inte köpt några basilikafrön ännu. 

Annars så har dagen gått i städandets och huggandets tecken. Det värsta med vedeldning är inte att man måste anskaffa ved, utan det är att man måste städa så in i baljans mycket! Veden skräpar något så in i helvete och städa, det är inte en utav mina favoritsysselsättningar.
Mysigt är det i alla fall  och jag ångrar inte en sekund att vi satsade på vedeldning med luftvärmepump som understöd.


Kommentarer