Bättre sent än aldrig

Så, en vecka sen, men det tycker jag har varit befogat här där vi bor i år. Det har varit fuktigt på dagarna och minusgrader på nätterna och det har lett  till hala vägbanor vid den tiden som jag åker hemifrån.
Men efter två dagar med ganska många +° och två nätter utan -° så tyckte jag att det var dags.
Då är det en himla tur att man har en vän med garage och mutterdragare. Allt blir så mycket lättare, framför allt när allt man behöver göra är att plocka fram däcken, så fixar han resten.


Whoopi gillar att vara hemma hos vår vän, han har tre katter som man kan smyga på och allra helst så skulle hon vilja jaga upp dem i något träd. Det är lite konstigt det där, för hon gillar ju egentligen katter.


En katt hon tycker mycket om är Lilla My och Lilla My tycker nog mer om Whoopi än vad hon vill erkänna. Lilla My går nästan alltid med Whoopi och mig på våra kortare promenader. Inget undantag i dag. I bland så springer hon före. Då lägger hon sig på en sten och inväntar oss.


Vädret är fortfarande dåligt. Just nu så regnar det inte, men luftfuktigheten är hög, nästan så hög att man skulle kunna släppa en fisk och den skulle simma iväg. Jag hoppas verkligen att det torkar upp snart. Jag kan inte så göra någonting i mina odlingsbäddar så blött som det är nu. Nästa helg vill jag kunna så lite sallat och sockerärter.

Kommentarer