Bygge på Gåsvik

Vår vän Johan Bygg och hans lastbil dök upp vid 8-tiden i morse. Han ska hjälpa oss att bygga. Sådana vänner är bra att ha, speciellt när han och Calle har så kul i hop medan de arbetar. Det blåste och snöade, i bland blåste det så mycket att det såg ut som om träden skulle lägga sig ned. De mängdade material och åkte till brädgården för att handla. Medan de var borta så lugnade vädret ner sig en aning.

I höstas, då vi fixade läckan tillfälligt, såg takkupan ut så här,


Efter några timmars tänkande, mätande, passande och sågande, såg det ut så här;




Jag servade med att städa på tomten, såga reglar och laga lunch. Efter lunch så var jag med och sågade och kastade pinne till Whoopi, men var tvungen att gå in då jag fick panikont i magen. Jag gissar på att jag ätit för mycket löksoppa.
Katterna tyckte inte att det var kul att vara ute när det kom grejor flygande ifrån taket, så Mr Spock letade rätt på den soligaste platsen i huset. Det råkar vara vårt matbord.


Jag försöker tala om för Spock att jag inte gillar att ha honom på matbordet, men det ger han blanka fasen i. 
Tyvärr så missade jag, p g a magontet, att fotografera när takstolarna var på plats, men det blir en bild på det i morgon, men så har ser kupan ut när den är täckt.


Kommentarer

  1. Vad bra det blir, och vad fort det går! Löksoppa är väl flr gott :)

    SvaraRadera
  2. Mycket gott, men kanske lite mycket lök med löksoppa två dar på raken.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar