Calle fyller år

Och i dag för tre år sedan så fick Ronja en kull med ungar. Det var Mr Spock, Lilla My, Gustav, Ru och Wilma. Wilma och Gustav bor hos varsin familj i Märsta, Ru bor hos ett ungt par i Täby och som ni alla vet så bor Mr Spock och Lilla My hemma hos oss. Så i kväll firar Calle och katterna sin födelsedag med varandra. Själv sover jag i Märsta i natt.
Det hindrade mig inte ifrån att fira Calle. Det gjorde jag i morse. Kvart i 4 sjung jag och bjöd Calle på kladdkaka och kaffe på sängen.


På min långa rast så har jag spunnit som en liten galning och när jag kom hem till mamma och pappa efter jobbet, så gjorde jag klart de sista 16-delarna. Äntligen, nu är det bara 100g kvar. Men innan jag börjar med de sista hundra grammen så måste jag ju frigöra spolarna. Den första härvan är äntligen klar!
Bara 4-5 härvor kvar innan jag kan ta tag i de sista hundra!




Ja, jag vet! Jag börjar bli tjatig. Det tycker jag själv också, men det för att jag ska ta mig igenom shetlandsullen!

Kommentarer

Skicka en kommentar