Fredag den 13:e

Jag är inte speciellt skrockfull utav mig, men varje fredag den 13:e brukar jag tänka efter lite extra.
Några incidenter har det varit i dag, men inget som lett till någon större olycka, snarare tvärt om.
På min tredje tur, när jag närmade mig en hållplats, höll en ekorre på att begå självmord mot min buss, men hen ångrade sig i sista sekund! Sådant gör mig glad.
Senare så var det en svart katt som korsade min väg. Den korsade i från vänster till höger, jag vet inte vilket som ska betyda otur, men för säkerhetsskull så tviade jag tre gånger över varje axel.
Efter arbetet så åkte jag till Arninge centrum där Calle mötte upp. Handlade ett par nya gummistövlar, fiberduk och kattmat på Granngården. Nya gummistövlar är inte heller något illa, nu håller jag tummarna för att de här ska hålla åtminstone en säsong!
Nu är det dags att gå och lägga sig, bara 45 minuter kavar på detta dygn och inget "illa" har hänt!

God Natt

Kommentarer