Jag bygger ut

Jag bygger ut min köksträdgård! Förra året tyckte jag att jag inte fick plats med någonting i min köksträdgård, så jag beslutade mig för att bygga ut. Lat är jag också, så jag gör det så lätt jag bara kan.
Löv, halm (borde det ha varit, men det är hö), hästskit och jord och potatis. Sen är det bara att hålla tummarna för att potatisen gör grovjobbet åt mig, d v s luckrar upp jorden så att det blir riktigt lätt att gräva nästa år.

Bottnar med löv 
Och hö

Lite hästskit, men det kommer att behövas mer

Avslutar med jord. Det kommer behövas mer av den varan också.
När jag skulle till att sprida ut jorden så small det till i min rygg, så nu ligger jag på spikmattan för att försöka få lite lindring. Det är ju arbetsdag i morgon.
I växthuset har jag förberett för att plantera ut tomater. Jag tänker sätta ut en av varje sort jag har. Jag har byggt ett tält av fiberduk, så jag hoppas att de klarar sig. Och gör de inte det, så gör det inget, för jag har så många fler av varje sort.
Det börjar också bli dags att så gurka och squash, fast jag fattar inte hur jag ska klara av allt med min onda rygg. Jag kanske får ringa Meeri Bodelid, hon är den kiropraktor som jag väljer att gå till. Hon är massör i grunden och jag gillar att samtidigt få massage.

I dag är det den 9 April, d v s min älskade  mammas födelsedag, så i dag har det varit släktkalas. Det är alltid lika kul, synd att inte Calle kunde följa med och att lille Bror arbetade.

GRATTIS MAMMA!

Kommentarer