Kompost

Jag kör en tvåstegsraket i mitt komposterande. D v s, jag har ingen varmkompost, så grönskasresterna hinner inte komposteras på ett år.
Jag slänger mitt avfall i en tunna. Nästa vår flyttar jag över det till en annan tunna, som jag förhoppningsvis först tömt på fin jord. I dag så la jag lite tid på att flytta runt komposten. Tvåårskomposten flyttades till landet, ettårskomposten till andraårstunnan.
Till skillnad ifrån tidigare år, så har jag i år kunnat varva andraårstunnan med obrunnen hästskit, så trots att jag alltid har fin jord, så tror jag att nästa års jord kommer att vara ännu bättre!
Förstaårstunnan har jag också grundat med hästskit.


Förstaårskompost flyttad till andraårstunnan, blandad med hästskit.


Förstaårstunnan kryllade av daggmask och andra spännande djur, bl a tusenfotingar, gråsuggor och spindlar. Det var kanske lite väl fuktigt i den, men det kan bero på att locket stått öppet nu när det regnat så mycket. Jag hoppas och tror att det inte ska bli problem p g a det!

Förutom att arbeta med komposten så har det jobbats på taket, men det tänker jag inte visa någon bild på. Jag väntar tills hela taket är klart!

Kommentarer