Slöar helg

Alltså, vädret i går kan ju inte ha gjort en endaste människa glad! I alla fall inte en människa boende i östra Svealand. Snöblask nästan hela dagen, snö som la sig på backen, blött och allmänt jävligt. Till och med katterna visade tydligt sitt missnöje!
Mr Spock lägger sig nedanför soffan, lindar in sig i filtar, i hopp om att vi inte ska se honom, och anfaller när vi rör på oss!


I går var dagen då Calle och jag skulle rensa taket på takpannor och bärläkt (eftersom det är den enda läckt vi har), pappa och göra fint för nya taket. Vädret satte stopp för de planerna. Inte kunde jag heller arbeta med mina komposter, det är liksom dags för att tömma och flytta. Skiten som jag var och hämtade hos hästarna i veckan, ja, den står där den står. När vädret vänder sig emot en, ja då är det lätt att falla in i en "Jag vill inte" känsla. Vi fick nog bara en vettig grej gjord i går, vi, fast allra mest Calle, fixade badrumskomoden. Så rak som den är nu har den aldrig förut varit.


I snart en vecka nu, har Ronja haft dagliga herrbesök. Det är Farsan Baloo som tittar in. Och när jag säger tittar in, så menar jag verkligen just det. Man kan undra hur ofta han är inne hos oss när inte Whoopi är hemma? Vi misstänker starkt att det är Farsan Baloo som är pappa till Spock och My och även kullen som hon hade efter Mys och Spocks kull. Farsan Baloo är en riktigt fin katt, men han är inget vidare på att försörja sina ungar. Inte en gång har han betalt underhåll och han kommer hit och äter upp maten!



I dag så skiner solen och det är någon minusgrad ute. Snön ligger fortfarande kvar på backen och vi har bestämt oss för att inte stressa med taket. I stället så håller vi tummarna för perfekt väder nästa helg. Då fixar vi det som skulle ha gjorts den här helgen.


Nu är det dags för F1 race ifrån Shanghai, efter det så ska jag så gurka och Squash......tror jag!

Kommentarer

  1. Håller med katterna jäkla skitväder, man vill bara dra täcket över huvudet och sova.. Hoppas vi får lite sol i veckan, eller i alla fall nästa helg :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar