Utan snus försmäktar jag på denna ö

Eller något liknande. Det är i alla fall så det känns, att leva utan kamera.
I morse när jag kom till färjan så upptäckte jag att jag åkt i från min plånbok OCH kamerabatteriet. När jag visste att Calle klivit upp, ringde jag hem och bad Calle ta med sig min plånbok så att jag kunde hämta den på min låååånga rast hos Calle i Täby. Eftersom jag ringde och störde Calle i hans morgonbestyr, så struntade jag i att be om kamerabatteriet.
Det ångrar jag nu! Gu' så tråkigt det är utan kamera! Mamma och Pappa har arbetat i sin trädgård i dag och det finns massor att fotografera i den. Och inlägg utan kamera är ju ganska så tråkiga.

Jag har ju lovat (i första hand mig själv) ha spunnit klart de sista 100g av shetlandsullen inom 3 veckor. Och det ser lovande ut. Jag delade upp det i fyra ungefär lika stora delar. Den första delen är helt klar. Den andra delen delade jag upp i ytterligare 4 lika stora delar. Utav de fyra så har jag spunnit klart 1 del.
Om min matte stämmer så har jag nu spunnit 5/16 av de sista 100g. Då innebär det att jag bara har 11/16 kvar. Kan ju knappast ta mer än en pisskvart!?


Eftersom jag inte har någon nytagen bild, så får ni hålla till godo med en gammal bild på Mr Spock!

Ps Jag tycker att det är så jobbigt när de gör om layouten. Jag hittar ju inget ting längre. Bara det att hitta etiketterna, det tog ju en evighet. Varför gör de alltid om när jag precis lärt mig att förstå? Antagligen så är det till det bättre, men jag är trög och det kommer ta lite tid att lära sig allt nytt.

Kommentarer