En favoritplats

  Ända sedan det var nytt, 1976, så har jag älskat det. Jag och mina kompisar tog bussen hit och spelade flipper och tittade på alla människor. De flesta människorna här är glada och förväntansfulla. Antingen så har de varit med om något spännande, eller så ska de få uppleva något spännande, kanske träffa vänner och familj de inte har träffat på länge. En del är förstås på väg på mindre roliga uppdrag. Arbete kanske? Eller så kommer de tillbaka efter ett viktigt möte.

  Senare i livet så kom jag att arbeta här. Hela 14 år allt som allt! Först under gymnasietiden, extra i kallskänken, senare fast och som arbetsledare i något vi kallade "Spriten". Det bästa jobb jag har haft här, var när jag jobbade med lastning/lossning, tidningshantering och "ökningar". Det var tungt, men man träffade mycket roligt folk.

  Calle och jag hade en favorit restaurang här. Vi träffade ofta vänner här och bara "hängde". Födelsedagar tog vi med våra vänner hit och åt här.

  I dag så har jag åter varit här, det var länge sedan nu, 2007 om jag inte mins helt fel, men i dag så hade jag ett ärende hit och när det var avklarat så hade jag gott om tid kvar tills min parkeringstid gick ut. Alltså, gott om tid att bara gå och njuta av atmosfären. Den känns inte längre lika påträngande, men nog finns den allt där. Jag gick igenom restaurangen som var vår favorit, "New Orleans" heter den. Det luktade så gott som jag minns att det var.

  Jag gick igenom alla favoritbutiker, det gick snabbt för de är inte så många. Tyvärr så är det mest restauranger och kaféer nu.

  Det byggs mycket här. Jag fattar inte att det kan behövas så många hotellrum i Sigtuna kommun, men tydligen så är Sigtuna kommun en av de kommuner i landet med absolut högst hotellbeläggning och det har Sigtuna självklart Arlanda Flygplats att tacka för!

Nä, den skulle man inte ha något emot att sitta på!

Hotell under uppbyggnad 

P.s Jag vet att Arlanda är äldre än ifrån 1976, men terminal 5 invigdes faktiskt då!

Kommentarer