Fulhörn som är finhörn

  Läste i ett inlägg på Lill-Hasta Trädgård om trädgårdens fulhörn. Tänkte inte så mycket på det tills jag satt mig ner på en sten i vår trädgårds östra del, faktiskt så vet jag inte ens om stenen står på tomten, men när man sitter där så överblickar man de östra delarna av trädgården eller som jag brukar kalla den, skogsmarken bakom verkstaden.
  Egentligen så är det ingen ful plats, den är egentligen en av de rofylldaste platserna på vår tomt. Problemet är verkstaden och det faktum att vi lät en vän lämna lite grejor här, lite som har lett till mycket.  Verkstaden i sig är ful, för att inte tala om verkstadstaket, det är jättefult ifrån det här hållet. Allt skrot som vår vän släpar hem gör inte saken bättre.


  På "Man ser floden" läste jag att en rostfri diskbänk kostade över 40000:- i Portugal, så det måste innebära att det finns en enorm marknad för begagnade rostfria diskbänkar. Med alla diskbänkar som vår vän samlat på sig, så borde han kunna få en riktigt lång semester om han tog med sig dem till Portugal och sålde dem där! Tre stycken som jag ser och fler bakom!

  Platsen blir inte bättre av att de tidigare ägarna, som så många andra förr, använde en del av tomten till soptipp. Tyvärr så har Gåsviks tidigare ägare använt en stor del av den östra delen av tomten till soptipp. Soptippen börjar ända borta bakom båten, fortsätter upp bakom verkstaden och ända upp till den andra båten.



  Det är lite läskigt med djuren, framförallt med Whoopi, som älskar att springa där. Det har hänt att Whoopi har kommit blödande därifrån. Det kan ju också vara en gren som skadat henne, men när man ser sådant här på marken så lutar det mer åt sopor än grenar som orsakar skador.



  Som jag sa tidigare, det är en väldigt rofylld plats. Vitsippor, Blåbärsris och vildhallon, det är så fint när man sitter där på stenen. Att vår vän lämnat "P2"på på radion gör inte saken sämre. Härlig lugn klassisk musik att lyssna på när man filosoferar.

Kommentarer

Skicka en kommentar