JAG KAN INTE SOVA

  Det är så himla tråkigt när man inte kan sova och är den enda som inte kan sova. Calle sover som en stock, trots värmen som råder i vårt sovrum! Ja, värmen! Trots (många trots nu) att vi byggt ett jättefint myggfönster och det fungerar, det har inte släppt in en enda mygga i rummet i natt, men värmen! Det har inte varit tillräckligt kallt i natt för att kyla ner vårt rum tillräckligt. Det kanske får bli så i alla fall, att Calle vinner och vi tillslut köper en liten AC!

  Eftersom bara jag är vaken, så kan jag passa på att gå ut och kolla in växthuset och jordtemperaturen i växthuset. Jag planterade ut gurkorna i går. Alla fem åkte ut, så om det skulle smälla till nu och bli kallt så är risken stor att det inte blir några gurkor i år.


  Men jag har bestämt mig för att inte oroa mig för mycket! Jag har hållit lite koll på jordtemperaturen ett tag nu, och när jag har kollat så har det aldrig varit under 20°c och medan jag höll på att plantera och så vattnade jag med iskallt vatten och temperaturen sjunk inte heller då under 20°c.


  Termometern sticker ned väl över 10 cm och det blev ordentligt genomblött när jag vattnade. Jag tror att temperaturen kan ha med det faktum att göra, att jag skickade ned en hel IKEAsäck med obrunnen, eller åtminstone nästan inte alls brunnen, hästskit och att det är den som brinner och håller jorden så varm!

Nu ska jag klä på mig och gå ut tillväxthuset, kanske passar jag på att gå på snigeljakt också!
Ha det gott!

Kommentarer