Vädret suger

I dag så åkte jag till mitt favorit varuhus, IKEA. Jag hade ett mission. Att köpa ett bord till altanen. Vi har två fina, men de är tyvärr för breda för att passa in under taket vi byggt.

Vi hade hittat ett vi gillar, Äpplarö. Ett klaffbord som med bägge klaffarna utfällda mäter 260cm och som man kan sitta 8-10 personer runt! En vacker dag så kommer det verkligen att komma till nytta.

Men knappast idag. Medan jag åt lunch på IKEA, så började det regna i Uppsala. Väl tillbaka på jobbet så spöregnade det också i Märsta. Inget väder att sitta på altanen i. Nu kan man ju tycka att taket skyddar mot regnet, och det är ju sant, men när termometern bara visar 9 grader C. Då stannar jag inne!

Kommentarer

  1. Här regnar det i dag också. Det är ju bra för gräsmattan och rabatterna, men på tok för kallt. Vi har 40-årskalas här i morgon och kommer definitivt inte att kunna sitta ute ...

    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. 40-års kallas låter kul! Jag ska hålla tummarna för bättre väder i morgon!
      //Monzan

      Radera

Skicka en kommentar