Vårblommor i mängder

  Det är det här jag drömmer om, en gräsmatta full av först Krokusar och Scilla, som sen går över i ett hav av Pärlhyacinter, Tusen sköna och Gullvivor. Jag fullkomligt älskar det! Vill ha, men måste vänta :-(




  Det är också en hel del andra blommor som blommar hos mamma och pappa. Här är en Anemon som jag aldrig tidigare sett, men söt var den!


Och här, mina favoriter och av den enda anledningen att inte Råodjuren äter Kejsarkronor. Nä, den enda anledningen är det väl inte, de är ju fina också!



  Och här hade jag, om jag kunde, tänkt visa en bild på hur fantastiskt fint det är runt Sergels torg i Stockholm. Gula och oranga kejsarkronor, röda, oranga och vita tulpaner. Jättefint! Jag får göra ett inlägg ifrån mobilen i morgon.
  I mamma och pappas trädgård blommar också en Magnolia. Jag hade en gång en Magnolia, men den råkade komma i vägen för traktorn när vår väg plogades. Efter att ha sett mammas och pappas blomma, tror jag att jag får lov att önska mig en ny.



  Det är inte  bara i trädgårdar på landet som Råodjuren går. I år så har mamma och pappas tulpaner nästan helt blivit Råodjursmat. Det är ingen vacker syn, när de har tuggat i sig tulpanerna. Det var ju vänligt att lämna en knopp i alla fall!


Kommentarer