Blåa Bär

D v s Blåbär, mitt favoritbär. För två eller om det var tre, somrar sedan så plockade jag säkert 25L blåbär, var av ungefär 10L fryste vi in och åt under vintern. Resterande 15L åt vi upp omgående! Det är ju gudagott med Blåbär. Jag hoppas att det blir ett bra Blåbärsår i år, så att jag kan plocka så där mycket igen och sedan njuta av dem när vädret gör att man längtar riktigt mycket efter sommar, sol och bär i skogen!

Dagen före midsommar hittade jag 2 stycken helt mogna bär. Utan att tänka mig för så åkte de in genom mun och ned genom matstrupen. Å så gott det var och som jag har längtat! Först efteråt kom jag på att jag borde ha fotograferat dem, men då var det för sent. Så istället har jag varit ute i kväll och letat mogna Blåbär och på samma ställe som sist, mot en stenmur och i perfekt söderläge, så hittade jag några bär att fotografera. Jag vet inte om muren och väderstrecket har något med mognaden att göra, men jag misstänker det, för jag har inte hittat några mogna bär någon annan stans!

Det är svårt att sitta på huk, inte ha något stöd och försöka vara så stilla som möjligt. Det var bara två fotografier som blev bra, men de gör ju desto mer att man riktigt längtar efter Blåbärssäsongen!

Kommentarer