Gårdagens inlägg i dag

Natthärbärge för Råodjur

  Sedan några veckor tillbaka så hittar vi allt som oftast ett gäng rådjur på tomten på morgnarna. Jag tror att det är samma get (heter det Get eller ko om rådjursmammor?) som höll till på tomten förra sommaren också. Ser ni vad fet hon är och hur liten polaren ser ut? Jag tror att det är den här den här geten som alltid föder sina kid väldigt sent. Förra året kom inte kiden för ens till midsommar. Och jag tror att det är fjolårskiden som hänger med henne.

  Det underbara med de här bilderna är;
1: I år så har jag inte satt en endaste blomma för råodjuren att äta upp! Inga Dahlior, Stockrosor eller Astrar. Den enda mat som finns på framsidan är den perenna HöstAstern och en himla massa gräs och sly. Och om de äter upp allt sly som växer på framsidan, då lovar jag dem något extra gott till vintern
2: Vi har hägnat in trädgårdslandet! Så i år så kan de inte heller äta upp våra grönsaker! Jag undrar om de blev snopna när de kom till köksträdgården för att ta för sig av smörgåsbordet, och så släpptes de inte in!

  Jag har inte visat någon bild på stängslet och jag kommer inte heller göra det, för det är riktigt fult, men effektivt! :-))





    Innan jag for till jobbet i går, så hann jag hissa flaggan. Jag hade planerat en härlig bild på huset med flaggan vajande för vinden i bakgrunden, men när man som bäst behöver vinden, då lyser den med sin frånvaro!


  Ps. Det här inlägget har tagit låååång tid. Inte att skriva, men väl att komma in, först på bloggen, sedan sidan där man skriver och sist och definitivt längst tid tog det att komma fram till där man laddar ned bilderna och sedan att ladda ned bilder. Hos mammsen och pappsen brukar varje bild ta en bråkdel av en sek att ladda ned, hemma tar varje bild ungefär en halv minut, normalt. Men i dag, ca 15 minuter per bild! 

  I dag så kommer jag att publicera inlägget utan förhandsgranskning, jag är rädd för att fastna där och då blir aldrig texten publicerad, för nu ska jag åka till jobbet igen!

Kommentarer

  1. Bambi sarna är ju på väg till röken! Det är ju perfekt ! Fattar inte vad ni väntar på. ..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar