Grön av avund

I går när jag gick om kring och njöt av köksträdgården kastade jag samtidigt Whoopis "trasa" för henne att jaga. När det var dags att lämna tomat, gurkplantor och små låga sockerärtor så började Whoopi att att gå konstigt. Inne så kunde jag konstatera att hon hade ett jättejack i trampdynan. Det blödde inte till att börja med, men när hon och katterna började busa, då var det något som sprack och det såg ut ungefär som jag föreställer mig att det såg ut i Stockholm under Stockholms blodbad. Det var blod överallt.

Det blev till att bandagera. Och om hon haltade innan, så var hon mer eller mindre helt oförmögen att gå efter att hon fått bandage på benet. Vilken "Drama Queen" hon är. I morse fick jag bära ned henne ifrån övervåningen. Men när det var dags att rasta henne vid färjeläget, då kunde hon gå obehindrat.

Jag har i alla fall lagt om såret i dag och det såg helt okej ut.

I bland så blir jag helt grön av avund och i dag var en sådan dag. Whoopi fick en extremt kort promenad i dag, allt för att inte riskera att såret går upp. Under den korta promenaden som hon fick passade vi på att inspektera Moster och Morbrors växthus och hela resterande tomten. I deras växthus växer gurkorna så att det knakar. Om jag tycker att mina gurkor är tidiga, så är det inget emot mosters gurkor. De har redan skördat!

 

 

Kommentarer